• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
4

پیش‌بینی برداشت 200 تن زیتون از باغات زرند

  • کد خبر : 1754
  • 22 آبان 1401 - 17:59
پیش‌بینی برداشت 200 تن زیتون از باغات زرند

سیمای زرند- فرماندار زرند از آغاز برداشت زیتون در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 200 تن محصول زیتون در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.   فرماندار زرند با بیان اینکه زرند  به قطب تولید زیتون استان کرمان تبدیل شده است، اظهار داشت: 150 هکتار از زمین‌های کشاورزی […]

سیمای زرند- فرماندار زرند از آغاز برداشت زیتون در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 200 تن محصول زیتون در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

 

فرماندار زرند با بیان اینکه زرند  به قطب تولید زیتون استان کرمان تبدیل شده است، اظهار داشت: 150 هکتار از زمین‌های کشاورزی زرند زیر کشت این محصول قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 تن محصول زیتون در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

 

سیدرضا حسینی‌نژاد از آغاز برداشت زیتون در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین سطح زیرکشت را در بخش مرکزی این شهرستان داریم.

 

وی عنوان کرد: 3 دستگاه روغن‌گیری کار فراوری این محصول ارزشمند را انجام می‌دهند.

 

فرماندار زرند با بیان اینکه ارقام مختلف زیتون در این شهرستان برداشت می‌شود و بیشترین آن رقم زیتون زرد است، گفت: همکاری سازمان غذا و دارو در فراوری این محصول بسیار مهم و ارزشمند مورد تاکید است.

 

رضا محمدی مدیر جهادکشاورزی زرند نیز مهمترین مشکل زیتون‌کاران منطقه را عدم صدور مجوز پروانه بهره‌برداری توسط سازمان غذا و دارو به‌واسطه قرار گرفتن دستگاه‌ها در روستا عنوان کرد و گفت: در صورت صدور مجوز توسط سازمان غذا و دارو مشکلات کشاورزان زیتون‌کار منطقه رفع می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان برداشت 20 روزه این محصول زمینه اشتغال بیش از 6 هزار نفر در روز ایجاد می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://simayezarand.com/?p=1754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.